2008年11月13日 星期四

Calendar girl / Stars

http://www.tudou.com/v/jlbS2GiJja0

 

If I am lost for a day
如果有天我迷失了
try and find me
想點辦法把我找回來
but if I don’t come back then I won’t look behind me
但假使我回不來了,我不會隱藏自己躲起來偷看
and all of the things that I thought were so easy
另外我想的所有事物都太輕易得到了
just got harder and harder each day
但只要每天找出更有挑戰性的事就行了
December is the darkest
十二月總是黯然無光
in June is there’s light
不像六月充滿著明亮光彩
but this empty bedroom
這一間空蕩蕩的臥房
won’t make anything right
任何事都顯得不對勁
while out on the landing
外頭的平台上
a friend I forgot to send home
我忘記送一個朋友回家
who waits up for me
他默默的在那等著我
all through the night
整夜都沒闔眼的等著
calendar girl who’s in love with the world
守著日曆的女孩熱愛這個世界
stay alive!
要好好的活著!
I dreamed I was dying as I so often do
我常常夢見我快要離開人世
and when I awoke I was sure it was true
而當我驚醒,我確信這場夢是真的
I ran to the window
我奔向窗邊
threw my head to the sky
頭往天際看上去
and said whoever is up there
到底是誰在那片天空之上呢
please don’t let me die
拜託… 別讓我輕易的死去
but I can’t live forever
但我還是不能永恆的存在
I can’t always be
永遠也不能
one day I’ll be sand on a beach by the sea
有天我變成一粒細沙依偎在大海邊緣的海灘上
the pages keep turning
書頁不停的翻動
I mark off each day with a cross
我用苦難為消逝的每一個日子作上記號
and I’ll laugh about all that we’ve lost
接著我將笑著面對我們所有失去的事物
calendar girl who is lost to the world
守著日曆的女孩對這世界毫無感覺
stay alive
要好好活著
calendar girl who is lost to the world
守著日曆的女孩對這世界已經感到麻木了
stay alive!
要好好活下去!
January, February, March, April, May
一月、二月、三月、四月、五月
I’m alive!
我還活著!
June, July, August, September, October
六月、七月、八月、九月、十月
I’m alive!
我還活著!
November, December and all through the winter
十一月、十二月和整個冬季
I’m alive!
我依然還活著!
I’m alive…
我依然還活著…

effie的網路日誌 - If I am Lost...

2 則留言:

  1. 您好,這是我翻譯的,請附加上原文章連結,尊重智慧財產權哦 :)http://zimsam.wordpress.com/2007/11/12/stars-calendar-girl/

    回覆刪除
  2. 我寫文章有轉載都會註明轉載網址在右下角,請仔細看謝謝。

    回覆刪除

你好好留言,我會好好回答。